Meer over de SWIS Suite modules

Er zijn drie soorten modules binnen SWIS beschikbaar. Elk passend bij een ander ondersteuningsniveau: universeel, doelgroepgericht en individueel intensief. Hieronder lees je per module wat deze inhoudt en hoe deze ingezet wordt op school.
SWIS

SWIS

universele interventies

De module SWIS richt zich op de universele interventies: de basisaanpak voor de grootste groep leerlingen. Deze interventies zijn bedoeld om gedragsverwachtingen op school duidelijk te maken en gewenst gedrag structureel te waarderen. Met SWIS kunnen gedragsincidenten eenvoudig worden geregistreerd en geanalyseerd.

Gebruik van module SWIS

Leerkrachten vullen eenvoudig online een incidentenformulier in. De gegevens worden automatisch samengevat in overzichtelijke dashboard. Hierdoor krijgen teams snel inzicht in gedragspatronen op schoolniveau, groepsniveau of leerlingniveau.

De vijf kernrapporten in SWIS geven antwoord op vragen als:

  • Hoe vaak komen er gedragsincidenten voor?
  • Wat voor incidenten doen zich het vaakst voor?
  • Waar en wanneer vinden deze plaats?
  • Wie zijn erbij betrokken?
gemiddeld-aantal-incidenten-per-dag-per-maand

Leerlingendashboard

Aan de hand van verdiepende rapporten krijgen teams meer gedetailleerde informatie over incidentenpatronen van individuele leerlingen via het leerlingendashboard. Met deze informatie kan gericht worden gezocht naar wat een leerling nodig heeft om zijn gedrag te kunnen verbeteren.

de demo proberen

incidenten-per-plaats

 

“Door gedragsincidenten te registreren in SWIS Suite zagen we ineens een patroon: de problemen ontstonden vooral tijdens leswissels. Dat hadden we zonder de data niet gezien. We hebben het besproken met de leerling en ouders – en konden daarna gericht ondersteuning bieden.”

Direct starten?

Vul het formulier in en u ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie van ons.

Inschrijfformulier
CICO-SWIS

CICO-SWIS

doelgroep interventies

CICO-SWIS richt zich op leerlingen in de gele laag, kinderen waar men zich zorgen over maakt, maar die nog geen risicovol gedrag laten zien. CICO-SWIS biedt leerkrachten de mogelijkheid om de voortgang van individueel leerlingen te volgen door middel van de Check-in Check-out kaarten, ofwel doelkaarten. 

Gebruik van CICO-SWIS

Leerlingen starten en eindigen de schooldag met een kort contactmoment met een vaste volwassene. Aan de hand van dagkaarten (doelkaarten) worden gedragsdoelen besproken en beoordeeld.

Met CICO-SWIS kunnen leerkrachten eenvoudig gegevens van deze kaarten invoeren. De module genereert vijf overzichtelijke rapporten waarmee teams onder andere kunnen zien:

  • Of een leerling zijn of haar doelen dagelijks behaalt
  • Hoe de leerling scoort per check-in moment
  • Wat de invloed is van nieuwe maatregelen
  • Of het aantal gedragsincidenten afneemt

Zo biedt CICO-SWIS structuur en inzicht bij het begeleiden van leerlingen die tijdelijk extra ondersteuning nodig hebben.

de demo proberen

gemiddeld-dagelijkse-punten-per-leerlingenrapport

 

“We zagen wisselend gedrag bij een leerling, maar konden er de vinger niet op leggen. Dankzij de doelkaartenregistratie in CICO ontdekten we een patroon: de pauzes waren lastig. In gesprek bleek dat ze gewoon niet wist wat ze in die tijd kon doen. Samen hebben we dat opgelost.”

Direct starten?

Vul het formulier in en u ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie van ons.

Inschrijfformulier

Al SWIS Suite gebruiker en interesse in de CICO-SWIS module?

Stuur dan een interesse email naar

info@swissuite.nl
I-SWIS

I-SWIS

intensieve individuele interventies

I-SWIS is de module binnen SWIS Suite voor leerlingen in de rode laag: kinderen die risicovol gedrag laten zien en intensieve ondersteuning nodig hebben. Zij vallen onder de intensieve individuele interventies en hebben vaak een langduriger en gestructureerd plan nodig, afgestemd op hun specifieke behoeften.

Gebruik van I-SWIS

Met I-SWIS stellen teams individuele gedragsdoelen op per leerling. Elk doel kan worden voorzien van een criterium, een beschrijving, het gekozen meetniveau (bijvoorbeeld punten, turven of een gemiddelde), de lesuren waarop wordt gemeten en het gewenste einddoel. Ook kunnen persoonlijke documenten worden toegevoegd.

I-SWIS sluit aan op het leerlingendossier en wordt per leerling ingericht. Teams volgen de voortgang op één centrale plek en houden zicht op de uitvoering van het plan. Elk individueel plan bevat onder andere:

  • Het aantal doelen
  • Informatie over teamleden met toegang
  • Details per criterium
  • De meetplanning
  • Rapportagemogelijkheden
  • Een overzicht van wijzigingen en notities
opdrachten-uitvoeren-leerling-z

Zo biedt I-SWIS scholen de mogelijkheid om effectief en planmatig te werken aan het verbeteren van gedrag bij leerlingen met een intensieve ondersteuningsbehoefte.

 

“Voor een specifieke leerling wilden we niet blijven reageren op losse momenten. Met I-SWIS maken we leerlinggerichte doelen op maat, houden we dagelijks bij hoe het gaat en kunnen we gericht ondersteunen. Iedereen weet waar we op moeten letten, hoe het gaat en wanneer we kunnen bijsturen. Dat geeft rust, ook voor de leerling.”

Al SWIS Suite gebruiker en wilt u aanvullend de module I-SWIS?

Stuur dan een interesse email naar

info@swissuite.nl
SWIS SUITE

Aan de slag?

Probeer direct onze demo,

of start met uw inschrijving

demo starten